وب سرور با esp8266

وب سرور Web server با ماژول ESP8266 در آردوینو Arduino

محتوا

اتصال به وب سرور از طریق اینترنت

وب سرور با esp8266: در صورتی که نیاز دارید به وب سرور از طریق اینترنت متصل شوید ابتدا برای ماژول با دستور WiFi.config در قبل از WiFi.begin آی پی استاتیک تنظیم کنید بعد پورت وب را در خط 22 از 80 به مثلا 8000 تغییر دهید حالا وار تنظیمات مودم شوید و در قسمت Virtual Server یا Port Forwarding آی پی و پورت ماژول وارد کنید تا دسترسی شما برای اتصال از طریق اینترنت باز شود مرحله بعد بدست آوردن آی پی عمومی می باشد که با مراجعه به سایت whatismyip.ir آی پی لحظه ایی خود رو می تونید مشاهده کنید حالا با وارد کردن آی پی بصورت زیر می تونید به وب سرور ماژول دسترسی داشته باشید

//5.119.35.27:8000

وب سرور با esp8266

وب سرور با ESP8266 نسخه 1.0

خوب این بار سورس کد راه اندازی یه وب سرور ساده رو براتون گذاشتم امیدوارم لذت ببرین که البته هر بار توسعه می دیم و امکانات جدیدی رو بهش اضافه می کنم برای شروع و تست سریع می تونید از سری 01 استفاده کنید ولی برای اینکه ورودی آنالوگ رو درست مانیتورینگ کنه باید از سری 07 یا هر سری دیگری از ESP که پایه ADC در دسترس باشه استفاده کنید بعد از آپلود کد به SSID با نام WebService متصل بشید (پسورد 12345678) حالا با آدرس turbodigital.local یا 192.168.4.1 lمی تونید به وب سرویس دسترسی داشته باشید همان طور که در تصویر زیر می بینید.

وب سرور با esp8266

بعد با کلمه عبور admin و پسورد admin می تونید وارد بشید همان طور که تصویر زیر می بینید

 

وب سرور با esp8266

سورس کد رو می تونید از اینجا دانلود کنید

وب سرور با ESP8266 نسخه 1.1

در این آپدیت با ارسال یه رشته به صورت ماژول ESP ارسال می کنید در این رشته سه مقدار رو همزمان می تونید ارسال کنید و در وب سرویس نمایش داده می شود  صفحه وب به صورت خودکار هر 5 ثانیه یک بار تازه سازی می شود این نسخه رو هم از اینجا می تونید دانلود کنید در تصویر زیر می توانید نمونه عمکرد این کد رو مشاهده کنید و برای تغییر زمان تازه سازی هم در خط 85 می تونید عدد 5 را به هر مقداری که می خواهید تغییر دهید.

 "84.12,12.05,25.87,"

وب سرور با esp8266

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
بخش نظرات
مشترک شوید
Notify of
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرای
Inline Feedbacks
View all comments
alimgr
alimgr
6 years ago

با سلام:
هنگام کمپایل کردن کد به برد esp8266 ارور میده .آیا شما از کتابخانه برد خاصی استفاده کرده اید؟؟؟؟
با سپاس فراوان…

محسن
محسن
6 years ago

در ابتدا ممنون از پروژه هایی که به اشتراک گذاشتین واقعا خوب بودن. یه سوابی داشتم (البته من زیاد به کد نویسی html وارد نیستم) می خواستم تو صفحه وب یه input داشته باشم که یه مقداری مثلا set point دما وارد کنم . که در تو این مسئله مشکم اینجاست که نمیدونم این input رو چجوری تو برنامه arduino بخونم و تو یه متغیر بریزم. در اصل اون کدی که باید تو برنامه بنویسم تا اطلاعات داخل input صفحه وب ام رو بخونه. (امیدوارم منظورم رو تونسته باشم برسونم) ممنون میشم که راهنمایی لازم یا حتی اگر امکانش هست… بیشتر بخوانید »

alimgr
alimgr
5 years ago

عالی بود.

6
0
Would love your thoughts, please comment.x
×
×

سبد خرید