شبیه سازی ترمینال با پورت سریال در آردوینو (Tiny_Commander)

محتوا

مقدمه

رابط خط فرمان: روشی برای برقراری ارتباط با برنامه‌ و انجام دستورهای خاص بوسیله تایپ کردن است. در رابط کاربری گرافیکی با استفاده از نشان گر موس شما می توانید برنامه ایی را اجرا کنید یا تغییراتی را در پیکربندی ایجاد کنید ولی در رابط خط فرمان شما فقط با دستورات متنی پیکربندی برنامه رو انجام می دهید مثل CMD ویندوز یا terminal در لینوکس.

در آردوینو شاید برای شما پیش امده باشه که پروژه شما نیاز به پیکربندی داشته باشد، یعنی مثلا پارامتری رو ذخیره کنید و در زمان بعدی مجدد مقدار ذخیره شده استفاده شود. خوب حالا اگه از رابط گرافکی استفاده کنی:

1. باید کد نویسی بشتری انجام بدی در این صورت نیاز به فضای حافظه ی بیشتری هم هست.

2. به دلیل نیاز به سخت افزار با مشخصات بالاتر هزینه ها افزایش می یابد.

3. به دلیل استفاده از نمایشگر ابعاد محصول افزایش می یابد.

4. تغذیه دستگاه شما باید توان بالاتری داشته باشد.

5. در صورت لمسی نبودن صفحه نمایشگر نیاز به صفحه کلید الزامی می باشد.

اما اگر از رابط خط فرمان استفاده شود، موارد 2 ، 3 ، 4 و 5 حذف می شوند و میزان کدنویسی شما حداقل 70 درصد کاهش پیدا می کند. از طرفی اکثر ماژول ها از طریق پروتکل RS232 (سریال) با مدار شما ارتباط برقرار می کنن لذا تنها با اتصال یک مبدل USB TO SERIAL می توانید دستورات رو به برنامه ارسال کنید.

Tiny_Commander

بر اساس نیاز این بار کتابخانه رو آماده کردم که با اون می تونید برنامه تون رو با استفاده از خط فرمان کنترل کنید ، اسمه این کتابخانه Tiny_Commander است و از اینجا می تونید دانلود کنید. فقط برای ارسال دستورات بهتر است از نرم افزار Putty استفاده کنید که اونم می تونید از اینجا دانلود کنید.

ادامه دارد………

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
بخش نظرات
مشترک شوید
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
×
×

سبد خرید