ماژول وای فای ESP8266

اتصال ماژول وای فای ESP8266 به آردوینو Uno

محتوا

اتصال Arduino Uno به ماژول وای فای ESP8266

ماژول وای فای ESP8266 یک ماژول جالب برای اتصال Avr به شبکه wifii (وای فای) می باشد این ماژول برای اولین بار در آگوست 2014 به بازار عرضه شد ، ولتاژ کاری این ماژول 3.3 ولت می باشد و از طریق سریال با دستورات AT Command با میکروکنترلر ارتباط برقرار می کند برای راه اندازی و اتصال ماژول به میکروکنترلر به روش زیر عمل کنید، همچنین ترتیب پایه های این ماژول در تصاویر زیر مشخص شده اند از اینجا می توانید کتابخانه این ماژول را برای Arduino به همراه راهنمای دستورات AT Command و تصاویر دانلود کنید و در آینده یه سورس کد کاملتر براتون می زارم.

weather-display1-569x390

تلاش برای راه اندازی ماژول در اوایل تولدش

بالاخره بعد از کلی تو اینترنت گشتن توانستم یه سورس کد خوب برای کنترل ماژول از طریق wifi با گوشی های اندروید پیدا کنم. در این پروژه سورس کد برنامه برای گوشی اندروید که با Eclipse کامپایل شده و تست زدم رو اینجا براتون می ذارم تا دانلود کنید در اینجا ماژول به عنوان اکسس پوینت تنظیم می شود. بعد از نصب برنامه بر روی گوشی وای فای روشن کنید و My_AP_EPS8266 رو پیدا کنید و کلمه عبور رو که 123456789 رو وارد کنید تا به ماژول وصل بشید سپس برنامه رو اجرا کنید و دکمه Send رو بزنید تا چراغ رو برد خاموش و روشن بشه سورس کدها رو می تونید از اینجا دانلود کنید.

از شروع تا تکامل این ماژول و توسعه ی بی وقفه ی آن (بروز رسانی 07-04-1399)

تا الان که تقریبا 6 سال از تولد این ماژول می گذرد و من از همان بدو تولدش حس خوبی به این ماژول شگفت انگیز داشتم و می دونستم که می تونه تمام رویاهای منو به واقعیت تبدیل کنه ، که واقعا همان شد حتی خیلی ها نسبت به این ماژول بی تفاوت بودن و صحبت های زیادی در موردش میشد و میبینیم که هر روز داره بهتر و بهتر میشه و از آن جایی که از هر لحاظ تستش کردم واقعا تونسته انتظارات منو بر آورده کنه. دقیقا تا الان فقط 1 عدد از این ماژول خراب شده و اونم اولین ماژولی بود که 6 سال پیش خریدم و دیگه تا الان اصلا مشکلی نداشته البته اینو بگم مصرف من زیاده در سال ، برای کنترل هر وسیله ایی از این ماژول استفاده می کنم.

موارد استفاده از این ماژول تا حالا و قابلیت های آن

اولین استفاده من از این ماژول به عنوان محصول تجاری که خیلی ها هنوز نمی دونستند چه کاربردهایی داره یا اصلا میشه اعتماد کرد یا نه ، در سرویس ddns برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته بود که به نام IP SENDER می فروختم و هر وقت هم مشکلی پیش می اومد 100 درصد مطمئن بودم که ایراد از کاره خودم هست و واقعا هم همین بود الان وقتی بهش فکر می کنم متوجه می شم. الان که بجای ترموستات یخچال یا در کنترل نورپردازی RGB ، روشنایی ، تایمر ، سیستم آبیاری ، ریموت کنترل همه کاره ، گیت وی RF ، ارسال اطاعات هر سنسوری ، کلید تاچ ، سیستم صوتی و…. دارم استفاده می کنم.

3 2 votes
امتیازدهی به مقاله
بخش نظرات
مشترک شوید
Notify of
guest
131 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرای
Inline Feedbacks
View all comments
gz
gz
8 years ago

سلام میشه هر چه زودتر کدش. بذارید
من مشکل دارم
ممنون

gz
gz
8 years ago

سلام. من مهندس برق هستم و از بخشای شبکه اش سر در نمیارم . هر چی هم که برنامه های آردوینو رو می خونم ، بازم نمیرم تو باغش . می خوام با آردوینو uno کار کنم . میشه راهنمایی کنین برا شروع یه برنامه ساده رو راه بندازم . ؟

gz
gz
8 years ago

برا من همش این error رو میده
http://uupload.ir/files/2z1l_capture.png

gz
gz
8 years ago
Reply to  gz

مجموعه دستوراتی که استفاده کردید رو از کجا می تونم بخونم که هر کدوم چی کار میکنه ؟

gz
gz
8 years ago

بله
خ ممنون از پاسخ سریع

gz
gz
8 years ago

ممنون میشم

gz
gz
8 years ago

راستی نگفتید از کجا میتونم کار هر یک از دستورهارو بخونم

علی
علی
8 years ago

سلام.خسته نباشید سروران.یه سوال داشتم از اهل فن:آیا میشه از طریق گوشی متصل به ماژول از طریق wifi به ماژول دیتا فرستاد و سپس تو پایه های rx/tx ماژول همون دیتا رو دریافت کرد.(هدف کنترول میکرو متصل به ماژول از طریق گوشی هست)

علی
علی
8 years ago

حالا میشه به جای اردینو از میکرو استفاده کرد؟ نمونه کار و مثال برای آردینو تو نت بسیار زیاده اما برای میکرو اصلا وجود نداره!!این قضیه سوال برانگیز نیست؟

علی
علی
8 years ago

خدا خیرت بده.شما دقیقا میدونید که میشه دیتا رو با گوشی( از طریق اپلیکیشن نصبی) به ماژول فرستاد و همون دیتا رو تو پایه های rx/txماژول دریافت کرد؟در حقیقت ساخت یه کنترول از راه دور با ماژول و گوشی. بدون اینکه ماژول به نت متصل بشه یعنی نمیخوام این ارسال دیتا از طریق نت صورت گیرد.

علی
علی
8 years ago

با سلام دوباره.استاد اگر براتون مقدوره لطف کرده یکم در مورد امکان و روشهای کنترول ورودی و خروجیهای ماژول(rx/tx/GIPOx) توسط گوشی بدون وب سرور یا اتصال به نت توضیحاتی را ارائه بدین ازتون سپاسگزارم.بنده تلاشم کردم اما زیاد نتیجه بخش نبود شاید با راهنمایی جنابعالی این مشکل حل شد.

131
0
Would love your thoughts, please comment.x
×
×

سبد خرید