ترموستات الکترونیکی یخچال و فریزر با نمایشگر دیجیتالی

محتوا

چند وقتی بود یه یخچال داشتیم که هر چند باری ترموستاتش خراب می شد و تعویض می کردم ، ولی بازم درست کار نمی کرد و نتیجه مطلوبی ازش نمی گرفتیم به همین خاطر به ذهنم رسید با میکروکنترلر این مشکل رو حل کنم و موفق هم شدم.

خیلی راحت یه برنامه نوشتم که موتور یخچال رو 15 دقیقه روشن و 13 دقیقه خاموش نگه داره البته این زمان قابل تغییر است. همچنین یه سنسور دما و رطوبت هم داخلش گذاشتم که دما و روطوبت رو کنترل کنه. حالا باید بگم واقعا داره عالی کار می کنه از وقتی که این سیستم رو براش راه اندازی کردم اولین باره که برفک می زنه. هر چند برفک خوب نیست و اینجا فرق می کنه. قبلا دماش حدود 15 درجه بود ولی حالا بعضی وقتا به 5 درجه هم می رسه.

Exif_JPEG_420
ترموستات دیجیتالی یخچال

در تصویر بالا میزان روطوبت رو با درصد و میزان دما رو با سانتی گراد نمایش می دهد و همچنین سنسور دما و روطوبتی که توی یخچال کار گذاشتم رو هم توی تصویر پایین می تونید ببینید.

Exif_JPEG_420
سنسور دما و روطوبت

سورس کد رو می تونید از اینجا دانلود کنید.

بروز رسانی در تاریخ 1395/04/09

index

سورس کد رو می تونید از اینجا دانلود کنید.

2 2 votes
امتیازدهی به مقاله
بخش نظرات
مشترک شوید
Notify of
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرای
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] یه چیزی شبیه این می خواید شما؟ ترموستات الکترونیکی یخچال و فریزر با نمایشگر دیجیتالی … […]

masterboy
masterboy
6 years ago

انصافاا دمت گم ، دو روزه تو این فکرم با یخچال قدیمی مون که ترموستاتش خرابه چیکار کنم ، یهویی یادم اومد که آردوینو + سنسور دما دارم ،، الآنم سایت شما رو پیدا کردم
خدا خیرت بده با این مطلبت

مسعود
مسعود
3 years ago

درود بر شما عزیز
من انچنان از برنامه نویسی و طراحی مدار سر در نمیارم من توی کار وسایل سرمایشی هستم .و برای کنترل یخچال و فریزر نیاز به یک ماژول حرفه ای ترموستات دارم که البته میتونم بگم چه کارایی رو باید بکنه تا یک چیز حرفه ایی باشه میتونید شما کاراشو بکنید ؟

4
0
Would love your thoughts, please comment.x
×
×

سبد خرید