پروژه GPS با ماژول SIM908 در Arduino و Google Map

محتوا

درباره پروژه ارسال موقعیت با SIM908

این پروژه به صورت کامل آموزش داده می شود از راه اندازی سرویس Google Map تا  تا راه اندازی ماژول SIM908 و ارسال مختصات لازم به ذکر است که جهت راه اندازی این سیستم نیاز به داشتن هاست و دامین می باشد البته اگه به روش های دیگه باشه ، اون دیگه به تخصص خودتون مرتبط می شه حالا من قبلا اسکریپت google map رو بعد کلی جستجو پیدا کردم و تغییراتی هم دادم که مخصوص این سیستم باشه ، صد البته که خودتون هم می تونید اونو گسترش بدین و اونو به چیزی که می خواهین تبدیل کنید GPS رو با Arduino راه اندازی می کنیم که اونم یه کمی کتابخانشو تغییر دادم و واستون می ذارم.

راه اندازی google map

ابتدا فایل فشرده شده رو از اینجا دانلود کنید و در هاستون آپلود کنید و از حالت فشرده خارج کنید قبل از هر کاری اگه اکانت جمیل دارید که هیچی اگه ندارید یکی بسازید و بعد به آدرس https://code.google.com/apis/console و طبق عکس ها پیش برید تا API Key رو بسازید. گوگل این آدرس برای ایران بسته و خودتون که می دونید باید چکار کنید.

SIM908

روی Create project کلیک کنید…..

SIM908

در صفحه بعد در طرف چپ بر روی APIs & Auth کلیک و سپس بر روی APIs کلیک کنید و در لیست دنبال Google Maps JavaScript API v3 بگرید و در طرف سمت راست بر روی دکمه OFF کلیک کنید. مطابق تصویر پایین در بالای تصویر این API اضافه می شود حالا در بالای تصویر بر روی Go back کلیک کنید. یا به آدرس https://code.google.com/apis/console/?noredirect بروید.

SIM908

در قسمت سمت چپ در کادر آبی رنگ بر روی API Access کلیک کنید و سپس بر روی Create new Browser Key کلیک کنید

سپس آدرسی که می خواهید مرجع ارسال درخواست ها باشد را وارد کنید تا API شما فقط توسط سایت شما استفاده شود

SIM908

حالا API Key ساخته شده رو کپی و در فایل index.php در خط ششم به جای Your-API-Key قرار دهید

SIM908

مرحله بعد تنظیم اطلاعات دیتابیس در فایل db-config.php است بعد از ویرایش این فایل و در مرورگر آدرس زیر را وارد کنید

yorsite/save.php?lat=33.388779&lng=49.024658&data=20150225&time=172546

پیغام Registered برگردانده می شود و اولین مختصات شما ثبت می شود.در تصویر نمونه ایی از نقشه می بینید که چند نقطه توسط خودم ثبت شده.

SIM908

تابع تبدیل فرمت مختصات GPS برای ارسال به گوگل مپ

اگه مختصات رو با این فرمت 19.579574 ، 50.598632 می فرستید خوب مشکلی وجود ندارد ولی اگه با این فرمت 2934.774414 ، 5233.034668 ارسال می کنید مشکل وجود دارد و مختصات شما در نقشه نمایش داده نمی شود و باید این مختصات تبدیل می شود بعد از کلی توی سایت های خارجی فرمولشو پیدا کرد و در قالب یک فانکشن با php براتون آماده کردم که می تونید توی فایل save.php اضافه کنید.

function convert($lat_log){
 $lat_log_1 = floatval(substr($lat_log,0,2));
 $lat_log_2 = floatval(substr($lat_log,2,2));
 $lat_log_3 = floatval(substr($lat_log,5,6))/16666;

 $lat_log_out = $lat_log_1 + $lat_log_2 / 60 + $lat_log_3 / 3600;
 return (string)$lat_log_out;
};

$C_lat = convert($lat);
$C_lng = convert($lng);

ویرایش شده فایل save.php رو از اینجا  دانلود کنید توجه داشته باشید که دو تغییر در این فایل شده یکی همین فانکشن تبدیل اضافه شده و دیگری اینکه نیاز به ارسال تاریخ و ساعت نیست بلکه در زمان ارسال مختصات تاریخ و زمان در همان لحظه به وقت تهران ثبت می شود. حالا نوبت به سخت افزار می رسه برای این کار من از ماژول SIM908 استفاده کردم، کامپایلر هم از آردوینو استفاده کردم که یه پروژه اولیه با کتابخانه اونو واستون می ذارم و یکه توضیحاتی هم میدم. فعلا واسه شروع کد و کتابخانه رو از اینجا دانلود کنید. تا با همکاری دوستان پروژه رو توسعه بدیم.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
بخش نظرات
مشترک شوید
Notify of
guest
23 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرای
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] شما نگران این موضوع نباشد سرور خودش کارشو به خوبی انجام می ده. اصلا این به این شکلی که شما فکر می کنید نیست. بی خودی فکرتنو مشغول این موضوع نکنید. ابتدا وب سرور رو راه بدازید و بعد هر چند تا کلاینت که می خواهید بسازید و دائما از همه دیتا ارسال کنید به سرور هیچ مشکلی پیش نمیاید. مسائل مهمتر راه اندازی وب سرور و چگونگی ذخیره اطلاعات در دیتابیس و…. می باشد. من یه نمونه کد دارم که کارش اینه که کلاینت ها مختصات رو از GPS می گیرن و بعد به یه سرور می فرستند… بیشتر بخوانید »

محمد
محمد
8 years ago

با سلام
لینک ها خراب هستند لطفا ردست شان کنید!
سپاس

محمد
محمد
8 years ago

سلام مهندس و ممنون: یک سئوال دیگه داشتم:
شما از برد انداز sim908 استفاده می کنید با Arduino ؟ هر چی گشتم شماتیک مدار نبود !! فقط سورس بود!! لطفا شماتیک مدار را هم قرار بدهید! راستی از برد uno استفاده کردید؟
سپاس

faryad
faryad
8 years ago

سلام
بسیار عالی بود
متشکر
راستی یه پروژه جالب هم از آردوینو و gps دیدم شاید بدرد دوستان بخوره

پروژه ربات موقعیت یاب با آردوینو و gps یا ماشین موقعیت یاب با جی پی اس و آردوینو Navigation (car) robot by gps and arduino

http://tarfandbaz.sellfile.ir/

23
0
Would love your thoughts, please comment.x
×
×

سبد خرید