کنترل وسایل با فرامین صوتی (فارسی) در اندروید و آردوینو با ماژول HC-05

محتوا

کنترل صوتی وسایل با فرامین (فارسی) در اندروید و آردوینو با ماژول HC-05

کنترل صوتی: آموزش باحال کنترل وسایل با فرامین صوتی به صورت فارسی، نحوه کار به این صورت می باشد که برنامه اندرویدی که به صورت کد باز می باشد رو نصب می کنید و بعد بلوتوث رو روشن می کنید و به ماژول متصل می شوید سپس دکمه اتصال رو می زنید. حالا قبل از زدن دکمه ارسال دستور نیاز است توضیحی در مورد این بدم که در این برنامه برای تشخیص صدا هیچ گونه کدی نوشته نشده بلکه از تکنولوژی تشخیص گفتار به متن گوگل استفاده می شود که این سیستم هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین در دسترس می باشد. خوب حالا دکمه ارسال دستور رو فشار دهید و کلمه خود را بیان کنید، صدای شما به متن (فارسی) تبدیل شده و از طریق بلوتوث به ماژول بلوتوث به صورت رشته ارسال می شود.

کنترل صوتی

کنترل صوتی

نحوه علکرد نرم افزار و ماژول بلوتوث

ماژول بلوتوث اطلاعات رو دریافت کرده و به برد آردوینو از طریق پورت سریال ارسال می کند. از اینجا به بعد دست شما است که چه فرمانی رو اجرا کنه و در صورت نیاز وضعیت دستور دریافتی رو با یک پاسخ در قالب یک متن به گوشی شما برگرداند. توجه داشته باشید زمانی که به ماژول از طریق گوشی وصل می شوید دستورات AT COMMAND ارسالی به ماژول عمل نکرده ، بلکه به صورت رشته به کلاینت متصل (گوشی شما) به ماژول ارسال می شود از اینجا می توانید کد آردوینو و سورس کد و فایل apk هم از اینجا می تونید دانلود کنید برای توسعه نیاز به نظرات شما می باشد.

AT-commands-list

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
بخش نظرات
مشترک شوید
Notify of
guest
24 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین آرای
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] کنترل وسایل با فرامین صوتی (فارسی) در اندروید و آردوینو … […]

trackback

[…] کنترل وسایل با فرامین صوتی (فارسی) در اندروید و آردوینو … […]

آمانج
آمانج
8 years ago

با عرضه سلام و خدا قوت
برنامه آندرویدی رو نصب کردم ولی دستورات فارسی قابل تشخیص نیستند و فقط دستورات صوتی انگلیسی را تشخیص می دهد.مشکله کار کجاس دوسته من؟

آمانج
آمانج
8 years ago

ممنون دوسته من
یه چیزه دیگه اینکه وقتی دستور صوتی مثلا “روشن” را صادر می کنیم عمل تعریف شده برای آن دستور انجام نمی شود و اگر این خروجی را در سریال مانیتور مشاهده کنیم با متنی نامفهوم و غیر سالم روبرو خواهیم شد.راه حل این مشکل چیه؟

meke
meke
8 years ago

خدا قوت سپاسگذارم از آموزشهای بسیار پر بار شما .
پیوسته شادو سرفراز باشید.

24
0
Would love your thoughts, please comment.x
×
×

سبد خرید